Selasa, 26 Agustus 2014

detta trick finns

Någonsin undrat hur vissa grafiska formgivare alltid lyckas producera vackra tittar design för sina broschyrer, webbdesign, logo design? Talang ... ja, det hjälper men det finns en handfull viktigare saker du kan göra som kommer att få ännu helt nybörjare som producerar prisbelönt design.

Glöm allt du någonsin fått höra om grafisk design
Det finns några hårda och fasta saker som grafisk formgivare kommer att insistera är att åtlydas. Använd endast begränsade typsnitt på en design till exempel eller aldrig använder grönt på en tidning eller bokomslag som folk inte kommer att köpa den. Saker och nonsens. Du kan ganska mycket göra vad du vill, men du måste använda dessa strikta grafisk design REGLER och du kommer snart att gå iväg med grafisk design bestick.

Någonstans på sidan måste du sätta i en subliminala budskap
Detta kan göras på en mängd olika sätt till exempel om du producerar en broschyr som säljer gummistövlar sedan börja varje stycke ut stavar "köpa våra gummistövlar" eller ännu bättre "du har inget annat val än att köpa våra gummistövlar får nu ut din kontrollera bok och köpa dem - NU "En annan listig metod är att läkare bilder i photoshop så att om en oskyldig bild av ett träd till exempel ristade i barken är ett meddelande i stil med "U Luv Gummistövlar" du får idén. se bara till att det är göms undan på en subliminal nivå och titta på din försäljning går genom taket, bokstavligen

Du måste inkludera en bild av en vacker flicka leende på ditt dokument eller webbsida
Detta fungerar för 95% av produkterna. Enkelt skulle du hellre läsa och titta på bilder av industrimaskiner eller skulle du hellre titta på en söt flicka? Det är en no brainer rätt? Forskning har visat att mäns hjärnor är trådbunden upp för att fokusera på flickor ler och naturligtvis deras bröst och baksidor. Om du på något sätt kan övertyga din klient att sätta en naken tjej på där någonstans kan du ganska mycket att skratta dig ner till banken. Men aldrig någonsin sätta en muskel bundna hunk någon design tänker det fungerar omvänt för womens produkter. Forskning har visat att kvinnor hjärnor bara är kopplade tänka på shopping för kläder och choklad, så att sätta en bar överkropp chippendale på omslaget kommer att se ditt företag går ner dumper. Om inte din produkt är för homosexuella varor i vilket fall gå vidare.

Shock and Awe - det garanterat sätt att få din designarbete märkt och pratade om
Det kanske bästa exemplet på detta trick finns i stor utsträckning i den moderna konstvärlden. Hajar i formaldahyde, obäddade sängar och plastdockor smälts samman för att sodomise varandra. Alla dessa konstverk har omtalade och om du hittar dem till din smak eller inte är allmänt upplevs som andas takingly original. Samma huvudman kan och bör tillämpas på din grafisk design eller webbdesign. Lägg ett blod stänkte avhuggna willy i mitten av sidan till exempel, eller vad sägs om att använda en avföring smeta som bakgrund. Kom ihåg det viktiga är att få folk pratar om ditt designarbete. Dålig smak blir snart acceptabelt när vanligt så var den första att göra något upprörande och skörda frukterna.

Om du kommer ihåg att använda åtminstone en eller två och helst alla 3 av dessa gyllene grafisk design regler det finns ingen anledning varför du inte bör vara en miljonär / miljardär inom en eller två månader. Nu får kreativ!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar