Selasa, 26 Agustus 2014

rån dig. Så, missa int

Vad är din reaktion på reklam? Tja, säg inte att det retar eller irriterar dig. Jag vet det. Samma sak gäller för mig. Jag skulle vilja veta hur du agerar efter att ha läst lite reklam bit. Till exempel, ibland det gör mig bara rusa till närmaste butik och köpa den utannonserade objektet. Ibland namnet på produkten kan dröja sig kvar i mitt sinne för en lång tid, trots mitt motstånd och önskar att sluta tänka på det. Hemskt. Det finns också fall tvärtom jag inte kommer ihåg namnet på den utannonserade produkten. Weird. Ibland gör jag gillar reklam som förmedlar något nyttigt och bra för mig. Som du ser det har olika eller till och med helt motsatta effekter. Varför? Eftersom effekten av reklamen beror på den typ av reklamtext . Det finns fyra av dem. Tala texter betonar fördelarna med produkten. Manar texter syftar till att göra kunden memorera namnet på produkten så att de upprepar den för många gånger. Informativa texter ger oss information om produkten, de är tydliga och korta. Påminner texter är mycket kort.

Även de fyra typerna har sina egna egenheter, alla av dem består av fem viktiga komponenter: titel, rubrik, huvudtext, bildtext och kommentarer och slogan. Titeln bör fånga uppmärksamheten hos publiken. Det är sväng för reklam och det mest kraftfulla vädjan till den potentiella köparen. Om titeln inte locka läsarens uppmärksamhet, kommer de inte att läsa på ditt meddelande och kommer inte att bli dina kunder. Undertiteln kopplar kroppen av reklam med rubriken. Det är en annan möjlighet att göra läsaren köper från dig. Så, missa inte det.
Vanligtvis rubrikerna låter som löften eller fynd. I kroppen bör du förklara hur du ska uppfylla dem. Body är kärnan i reklammeddelandet. Emotionella ord och fraser är särskilt effektiva för att skapa en bild av produkten. De vädjar till människor och övertyga dem att köpa. Gör förklaring av din publik i enkla meningar med hjälp av tydliga ord.

Det finns inget behov av att stoppa din text med specifika termer ingen utom du vet. Om människor inte förstår något om din produkt, kommer de inte köpa den. Du bör sträva efter att ge mer information med färre ord. All ytterligare information om försäljningen presenteras i bildtexten. Kommentarer beskriver oftast någon speciell egenskap hos produkten eller älta de inkluderade bilder, fotografier. Du kan hitta en mängd olika litteraturkällor som ägnas till framgångsrik reklam, så jag kommer inte att försöka avslöja reklam hemligheter i en liten artikel. Det är omöjligt. Personligen kommer jag alltid att associera bra reklam med att få människor att köpa utan uppmanar: "Köp mig".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar