Selasa, 26 Agustus 2014

prenumeration

Telemarketing ... ooohhh ... Jag slår vad om att vi alla har fått en fin historia att berätta om dessa killar och tjejer inte vi? Väl här är en berättelse jag kommer aldrig att glömma och jag ska visa dig hur man vänder ett säljsamtal till en försäljning för dig!
jag sitter på mitt kontor en dag och tänka dig för tillfället jag inte har en hjälpare till skärmen min uppmaning för mig och inte du vet det, jag får en telefonförsäljare.

Se, jag brukade vara i några nätverksprogram marknadsföring och jag vet hur svårt det är att få avslag på telefonen. En del av oss tar det väldigt personligt och vissa bara inte bryr sig. Men jag påstår dig detta, oavsett vilken du är, är cold calling inte en lätt affär.

När någon ringer mig för att sälja mig något jag kommer bara att prata med dem om de också kommer att lyssna på en kampanj jag erbjuder, bara rättvist eller hur? Du skulle bli förvånad över hur många kommer inte lyssna på dig så varför skulle du lyssna på dem?

Jag gör det en punkt att berätta för dem att min specialitet är att främja och om de vill ha någon av min tid, måste de lyssna på mig 1st. Inga undantag.

Så en dag, jag får denna uppmaning från den här riktigt trevlig kille som helt förstod min affär och gick med på att höra vad jag hade att säga. Vanligtvis kommer jag plocka en av mina klienter och och endast verka som en kund till den andra personen på telefonen. Att försöka främja 2 eller fler på en gång är som väg döda, vill du inte blanda ihop den andra personen.

Med detta samtal i telefon med den här telefonförsäljare jag förklara för honom att jag har en klient i transportindustrin och han behandlar alla typer av frakttjänster. Vad jag brukar göra är att be den andra personen på telefon, om han minns någon som nämnde för honom att de behövde för att leverera något !!!

Med det här herrarna på telefonen säger "Jag är faktiskt undersöker sjöfarten ett litet paket utomlands". Nu är jag fullt medveten om att han bara kan säga vad han vill och kanske få mig att äntligen lyssna på honom, så jag konferenssamtal honom omedelbart med transportbolaget att ge dem sin kontaktinformation så att de kan skicka honom ett informationspaket.

När samtalet var fullständig, återvände jag till förmån för att låta mig för att diskutera en av de kampanjer mitt företag tar hand om och bad herrarna att förklara vad det var han efterlyser. Det visar sig att han försökte sälja en tidningsprenumeration för hälsofrågor. Jag sa till honom att jag inte var intresserad, men jag hade en kund som var i hälsobranschen så jag gav denna herrar mina klienter information för att kontakta honom

Att gå tillbaka till transportföretaget, visade det sig att telefonförsäljare faktiskt tog sina tjänster och i gengäld ägare till transportföretag tog ett års prenumeration av hälsotidning som jag berättade om!

Nu är inte ofta det händer liksom som det gjorde, men kom bara ihåg att telemarketing är människor också och även de också känna andra människor. Det finns en bra bok som jag tycker är den bästa på den här typen av att främja och alla åtagit sig att deras försäljning skulle läsa den ...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar